* * * * * * * * * * Zamknięte forum dyskusyjne Gildii Najemników na prywatnym serwerze "Dziedzictwo Mistrzów" na bazie gry Ultimy Online * * * * * * * * *
Aktywny
Opis umiejętności
Spirytyzm może być traktowany, jako uzupełnienie dla Maga lub jako osobna profesja postaci. Aby zostać Spirytystą, należy znaleźć jedną z siedzib magów śmierci i zdobyć Codex Damnorum – będący odpowiednikiem Magowskiej księgi magicznej. Przedmiot ten należy też przypisać do swojej postaci na specjalnym ołtarzu ofiarnym ukrytym gdzieś na Wyspach Nordów.
Najlepsi z najlepszych, oddający się w pełni woli Netherila, mają prawo nazywać się Nekromantami i zyskać więcej niż zwykły Spirytysta.
Kolekcjonowanie zaklęć
Czary spirytysty są opisywane w specjalnych, krwisto-czerwonych zwojach. Zwoje te można odnaleźć w różnych lochach, są one cennymi skarbami i wiele stworzeń docenia moce z nich płynące. Aby nauczyć się czaru ze zwoju należy posiadać Codex Damnorum, a następnie odszukać skrybę, który będzie wystarczająco utalentowany by wpisać zwoje do księgi.
Używanie umiejętności
Spirytyzmu można używać poprzez kliknięcie na niebieski kryształek przy nazwie umiejętności lub wpisanie komendy .um spirytyzm. Udany test umiejętności pozwoli na rozumienie słów i emocji wydawanych przez zmarłych. Rzucanie zaklęć odbywa się poprzez wybranie interesującego nas czaru z listy znajdującej się w Codexie lub poprzez przypisanie słów zaklęcia pod klawisz w opcjach gry.
Przydatne przedmioty
pierścień z obsydianu, bransoleta z obsydianu, laska hebanowa, kosa nekromanty – Przedmioty symbolizujące posiadanie mocy Spirytysty,
Codexu Damnorum – Księga czarów Spirytysty.
Komendy
.magia – Informuje o tym, czy mag może przywołać demona jak również czy postać jest pod wpływem czarów: Magic Reflection oraz Reactive Armor,
.um spirytyzm – jeden ze sposobów na korzystanie z umiejętności,
.lichform – pozwala mu na opuszczenie formy licha w dowolnym momencie.
Uwagi
Aby móc rzucać zaklęcia należy dokonać personalizacji Codexu Damnorum,
skuteczność i moc zaklęć zależą od poziomu Spirytyzmu, Mądrości i inteligencji postaci,
w przypadku walk między graczami, poziom obrażeń zadawanych przez zaklęcia osiąga maksimum przy 75 punktach Inteligencji,
posiadanie umiejętności Taktyka, Anatomia, Walka bronią na sumarycznym poziomie 180% pozwala na noszenie zbroi pierścieniowej. Dla kolczugi poziom ten wynosi 240%. Poza tym wymagane jest minimum 80% umiejętności Spirytyzm,
przytrzymywanie zbyt długo czaru „w dłoni” powoduje stopniowe spalanie energii magicznej,
Codex Damnorum oraz pozostałe akcesoria Spirytysty są pobłogosławione,
za posługiwanie się broniami klasowymi odpowiada Walka pięściami,
umiejętności Taktyka oraz Anatomia osłabiają moc zaklęć ofensywnych Spirytysty,
Spirytyzm nie wymaga posiadania umiejętności Magia i może funkcjonować samodzielnie,
ilość wymaganej energii magicznej przy zaklęciu odpowiada kręgowi, do którego należy dany czar.
istnieje specjalna, niespotykanie rzadka odmiana Codexu Damnorum. Więcej o niej przeczytasz w dziale SpecLoot
wszelkie czary defensywne użyte na postaci ze statusem kryminalisty lub mordercy dają rzucającemu status kryminalisty,
wszelkie czary rzucającego lub jego przywołańca, dające efekt zatrucia, powodują otrzymanie statusu kryminalisty.
Czar rzucony ze zwoju nie zabiera many. Trzeba odczekać 5 sekund zanim wyczaruje się inny niż przed chwilą czar ze zwoju (te same czary nie mają tego ograniczenia).
umiejętność Zatruwanie wpływa pozytywnie na siłę czarów dających efekt zatrucia.
Offline