* * * * * * * * * * Zamknięte forum dyskusyjne Gildii Najemników na prywatnym serwerze "Dziedzictwo Mistrzów" na bazie gry Ultimy Online * * * * * * * * *
Aktywny
Opis umiejętności
Szaman może być traktowany, jako uzupełnienie dla Maga lub jako osobna profesja postaci. Aby zostać szamanem, należy znaleźć kamienny ołtarz, kliknąć dwa razy na nim i zastosować się do zamieszczonych tam instrukcji. Szamanizm to ścieżka pełna wyrzeczeń. Szaman nie może nosić zbroi lepszej niż skórzana czy kościana, w walce ograniczony jest do tego samego zestawu broni, co mag.
Najlepsi z najlepszych, oddający się w pełni naukom Matki Natury, mają prawo nazywać się Druidami i zyskać więcej niż zwykły Szaman.
Worek szamana
Worek szamana jest przedmiotem pobłogosławionym, do którego wrzucane są runy szamańskie. Stworzony zostaje na pradawnym ołtarzu druidycznym ze 100 sztuk niepociętej kamiennej skóry. Aby używać worka na runy, trzeba go najpierw spersonalizować, czyli przypisać do danej postaci. Można tego dokonać na odpowiednim ołtarzu znajdującym się gdzieś na Wyspie Nordów, składając przy tym odpowiednią ofiarę.
Kolekcjonowanie zaklęć
Zaklęcia szamańskie wyryte są na specjalnych, szamańskich runach. Czary szamana opierają się na mocach natury, toteż run nie da się kupić w mieście lub od skryby. Aby je zdobyć należy pokonać wiele jurnych bestii lub mieć pełną sakwę złota (jednak z pewnością kupno sprawia mniejszą przyjemność niż własnoręczne zdobycie runy). Aby umieścić runę w worku szamańskim, należy wykonać na niej dwuklik i wskazać worek, do którego chcemy ją włożyć.
Polimorfia
Szaman posiada zdolność przemiany w jedno z wybranych stworzeń, za pomocą komendy .polimorfia on/off. Przy pierwszym użyciu umiejętności, wybrać można jednorazowo swoją formę wyglądu. Wymagane jest jednak 100% bazowej umiejętności Szamanizm. Nie wolno też posiadać umiejętności: Zmiennokształtność, Wampiryzm, Banshee. Trzeba też posiadać 100% energii magicznej, nie mniej niż 70 punktów. W zamian zyskuje się zdolność poruszania z prędkością konia. Jest się jednak przy tym bardzo czułym na ciosy, śmiertelnie czułym.
Używanie umiejętności
Szamanizmu można używać w dwojaki sposób:
poprzez kliknięcie na niebieski kryształek przy nazwie umiejętności lub wpisanie komendy .um szamanizm, w celu przywołania do siebie zwierząt znajdujących się w zasięgu ekranu.
poprzez rzucanie czarów. Aby wypowiedzieć odpowiednie zaklęcie, należy je wybrać z listy po użyciu worka lub przypisać słowa zaklęcia pod dowolnym klawiszem (np. F1 czy delete).
Przydatne przedmioty
pierścień, bransoleta, laska szamana – Przedmioty symbolizujące posiadanie mocy Szamańskich. Przedmioty te można zakupić u nauczyciela umiejętności i są one pobłogosławione,
Worek Szamana – pojemnik na runy czarów Szamana.
Komendy
.um szamanizm – przekazuje całą naszą energię magiczną naszemu aktualnemu pupilowi.
.magia - Informuje o tym, czy szaman może przywołać ducha natury jak również czy postać jest pod wpływem czarów: Magic Reflection oraz Reactive Armor.
.polimorfia on/off – Włącza/Wyłącza formę przemiany szamana. Podczas jej uruchamiania trzeba stać w miejscu i nic nie robić. Nie dotyczy powrotu do formy ludzkiej.
Uwagi
Szaman władający magią konwencjonalną nie może posługiwać się zaklęciem Przywołanie demona (Summon Daemon),
rodzaj formy przemiany w komendzie .polimorfia jest dożywotnio jednorazowy,
za posługiwanie się broniami klasowymi odpowiada umiejętność Walka pięściami,
umiejętności Taktyka oraz Anatomia osłabiają moc zaklęć ofensywnych Szamana,
posiadanie umiejętności Taktyka, Anatomia, Walka bronią na sumarycznym poziomie 180% pozwala na noszenie zbroi pierścieniowej. Dla kolczugi poziom ten wynosi 240%. Poza tym wymagane jest minimum 80% umiejętności Szamanizm,
Szamanizm nie wymaga posiadania umiejętności Magia i może funkcjonować samodzielnie,
Szaman nie posiadający umiejętności Magia może mieć zamiast Mądrości umiejętność Wiedza o Zwierzętach.
ilość wymaganej energii magicznej przy zaklęciu odpowiada kręgowi, do którego należy dany czar.
skuteczność i moc zaklęć zależą od poziomu Szamanizmu, Mądrości i inteligencji postaci,
w przypadku walk między graczami, poziom obrażeń zadawanych przez zaklęcia osiąga maksimum przy 75 punktach Inteligencji,
przytrzymywanie zbyt długo czaru „w dłoni” powoduje stopniowe spalanie energii magicznej,
wszelkie czary defensywne użyte na postaci ze statusem kryminalisty lub mordercy dają rzucającemu status kryminalisty,
Offline