* * * * * * * * * * Zamknięte forum dyskusyjne Gildii Najemników na prywatnym serwerze "Dziedzictwo Mistrzów" na bazie gry Ultimy Online * * * * * * * * *
Aktywny
Opis umiejętności
Wampiryzm należy głównie do klasy umiejętności magicznych. Wojownicy mogą też jednak, w ograniczonym stopniu, pojąć tajemną wiedzę w niej zawartą. Ponadto, umiejętność ta jest ściśle związana z grupą fabularną Wampiry. Brak akceptacji ze strony kasty Wampirów oraz brak poddania się jej woli sprawia wiele problemów śmiałkom zainteresowanym tą umiejętnością.
Nauka umiejętności
Wampiryzmu można nauczyć się na trzy sposoby:
Poprzez bycie zarażonym przez innego wampira, który straci wtedy 1% swojej umiejętności. Wampir taki musi posiadać maksymalną wartość poziomu umiejętności. Zazwyczaj taki przypadek wymaga też zgody grupy fabularnej Wampiry,
Poprzez bycie zarażonym przez GMa po uprzedniej akceptacji przez grupę fabularną Wampiry,
Podczas walki ze stworem „Krwawy Baron” lub „Wampir Arystokrata”, istnieje szansa, że zostanie się zarażonym. Wtedy też, po zachodzie słońca pojawia się pytanie o chęć poddania się klątwie. Jeśli posiada się miejsce na naukę umiejętności oraz potwierdzi chęć zarażenia, proces zakończy się sukcesem.
Przydatne przedmioty
Fiolka – dostępne od gracza Alchemika (Szklarz) oraz do zakupienia u wielu NPC,
Bandaże – Łatwe do wymiany na Zakrwawione bandaże. Można nimi też wyleczyć zwykłych ludzi,
Zakrwawione bandaże – Dostępne zazwyczaj od graczy jako efekt uboczny leczenia czystymi bandażami,
Zniszczone bandaże – Powstają przy leczeniu się Zakrwawionymi bandażami. Można je znów zakrwawić zamaczając we fiolkach z krwią,
Worek na runy wampira – Wymagany do przechowywania run wampirzych. Do zakupienia u specjalnego NPC Wampira,
Pierścień Wampira, Bransoleta Wampira, Berło Wampira, Laska Wampira – Przedmioty symbolizujące posiadanie mocy Wampierza. Do zakupienia u specjalnego NPC Wampira,
Toga Wampira – Do zakupienia u specjalnego NPC Wampira.
Charakterystyka
Poniżej znajdują się najważniejsze cechy związane z Wampiryzmem:
W dzień otrzymują obrażenia od światła słonecznego,
w nocy otrzymują błogosławieństwo do statystyk i klasy pancerza (AR),
ich głównym pożywieniem jest krew (Poziom najedzenia nazywany jest też pulą krwi),
może leczyć się za pomocą wypitej krwi lub zakrwawionymi bandażami,
może być łączony jedynie z Magią lub Nekromancją,
jest bardziej odporny na działanie trucizny.
Wampir wojownik
Może posiadać maksymalnie 85 bazowego wampiryzmu,
Może doskonalić swoje umiejętności podczas walki bronią białą, jeśli nie posiada w ogóle umiejętności Magia,
od 50% Wampiryzmu i 160% umiejętności bojowych może założyć zbroję pierścieniową,
od 60% Wampiryzmu i 200% umiejętności bojowych może założyć zbroję kolczą oraz wszystkie tarcze poza pawężem,
od 70% Wampiryzmu i 240% umiejętności bojowych może założyć zbroję płytową i pawęż,
może rzucać tylko niektóre czary pod warunkiem, iż posiada 45% wampiryzmu i 160% bojówek. Działa to tylko wtedy gdy wampir nie posiada magii lub innej sztuki magicznej,
Anatomia zastępuje Mądrość, jeśli ten posiada przynajmniej 50% wampiryzmu i 160% bojówek. Działa to tylko wtedy gdy wampir nie posiada magii lub innej sztuki magicznej,
nie może korzystać ze wszystkich czarów,
nie może posiadać umiejętności Wierny, Skrytobójstwo, Szał Bitewny.
Offline